tisdag 5 augusti 2008

Camping dag I och II-inga problem med tältet



Sen lunch i köravilseskogen med omnejd.
Så landade vi äntligen i Karlstad.
Jag måste säga att det här med att campa verkar långt mindre betungande än vad jag först trodde.
På campingsemester kan man tex ha turen att bli inbjuden(våldgästa?) på grill-SM meny. D.s barndomsvän D(…vi kan kalla honom Persson för enkelhetens skull) bjöd på lammfärs på spett och vansinnigt goda sallader till.
Detta gjorde han trots att han och N led av sk jetleg efter hemkomsten från CostaRica med 6!!! Surfbrädor som en del av bagaget.
Tuuuuur vi valde en dag de var hemma för vårt besök!
Att tälta känns som sagt enkelt.

Här illustreras sovplatserna för första semesternatten.

Jag och E låg här…innan jag somnade lät det som jag låg i en micropopcornspåse(jaa, det regnade på plasttaket) men sen sov vi som 2 prinsessor!

Här tror jag att Persson ger igen efter att blivit tillrättavisad av D vid middagsbordet. Akvedukt e eller viadukt…spela rooooooll. Det kan också ha varit tillfället där männen talar om ryggont…jag tycker att D ser rädd ut.
Vi är mäkta imponerade av Perssons kokkonster samt N.s smakfullt inredda hem.

Vi reser på den västra sidan av Värnen
SÄFFLE!
16000 inv i hela kommunen men oj vilken söt liten stad. Buffen på kinesen kunde dock varit liiite större, dessutom tog de fullpris på barnportionerna…BUU!

Vi passerar fu**ing
snabbt. Det går visst inte att göra det på annat sätt.

Här ser ni nyttan av att ligga i baksuget av en långtradare. Under närmare en timme hade vi en bensinförbrukning på ca 2.5 dl/mil…helt okej och heeelt okej sätt att roa sig på under en bilsemester.

Framme på nästa campingställe!!!
Än så länge har tältet inte strulat alls och alla är glada.
Snart dags för lite mat och kvackkvack;-)
Later
Marit

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker tältet ser lite större ut på bilderna nu än vad det gjorde när ni hade slagit upp det hemma på gården... eller jag vet inte jag kanske har fel...

Skönt att se att ni inte har åkt vilse iaf =) // P

Anonym sa...

Lite fusk att tälta utan tält va?! Nåja, jag har ju sett att du tagit hand om det största campingfrågorna... mysljus och barn :) Jag tror att ni kommer få en jättebra semester och att ni kommer få campa på riktigt snart. Det är coolt att campa, ska ut med lillebror nästa vecka och måste se till att köpa mysljus tills dess. Jag är helt övertygad att med värmeljus(om så batteridrivna) kan inget gå fel :)
Många kramar// Fatima