torsdag 7 augusti 2008

Liseberg och drömmen om Ullared lever.







Strax före lunchtid begav vi oss till den fina staden på västra sidan av Sverige. Göteborg!

E fick en ny axelväska och verkade nöjd. Nöjd var också 75 % av familjen när matstället demokratiskt valdes ut. Det var en stor hamburgerkedja som finns i varenda liten småstad idag. Loggan har ett stort M. Behöver jag säga vem som INTE uppskattar den typen av sk mat?

LISEBERG-Nåja, först skulle vi köra förbi centralstation vid 2 tillfällen innan vi lyckades ta oss till en av entréerna- men som min gamle farfar säkert skulle ha sagt- GPS är fusk!

Väl där inne började vi med Lisebergsbanan. Mamman i campingfamiljen skrek halsen ur sig, pappan log och barnen blundade
Betyg: skitkul!
Sen va det det där med lotterier, för visst skulle vi väl vinna även i år?
Nix- däremot hade E sån tur att stå bredvid ett basketbollgeni som bara ville flasha. När han skulle få förstapris frågade han E vilken färJG( Tja Anna stavningspolis) hon ville ha. Sen fick hon ett bambastort Lejon av honom-Precis vad jag och mannen den händige ville ha med oss i packningen-TACK flashige killen TACK!


Naturligtvis åkte campingfamiljen stocken och sedan lurade D upp E i Balder. Så här glad var E!


Efter 9 timmar och mååånga hundralappar senare i lottstånden var M äntligen övertygad-hon skulle inte vinna något denna dag.


Det var inte alls jobbigt att gå på Liseberg-tvärtom-man får väldans långa ben.


Små nöjda änglar sovandes i bilen på väg från Liseberg.


När man åker från Liseberg kan det hända att man passerar entrén 5 gånger innan man hamnar rätt. Men som Ds gamla farbror säkert skulle ha sagt- GPS är fusk!

Vi har just ätit lunch i Kungsbacka, en annan trevlig liten ort med massor av fina trähus. Jag tvingade in mannen i några affärer och så fort jag såg något som kanske skulle kunna vara av intresse smög mannen upp bakom mig och väste i mitt öra:
-Vi ska till Ullared, glöm inte det!
I skrivandets stund har vi hunnit halvvägs till Ullared. Mannen den händige och förvånande, verkar ivrig på ett obeskrivbart sätt---ja nästan lite manisk.
En uppdatering om Ullared kommer ikväll. Var så säker.
Later
Marit

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill oxå till Ullared... det är ju Paradiset på jorden ;-)
Sveriges bästa Buttbutik =)
// P

Ps. Väntar med spänning att läsa mer om er tältsemester med bara Europa kartan som vägvisare

Anonym sa...

Hahahaha, jo jag är en av de två poliserna som gick i vår grupp :)